فروشگاه آنلاین تهران اسکیت
  • لوازم ایمنی چیست؟

    لوازم ایمنی
    5 203

    تعیین سایز لوازم ایمنی و کارایی آن چیست؟

    لوازم ایمنی مناسب از آسیبهای جدی جلوگیری میکند!

    اکثر صدمات ثبت شده در بخش سوانح بیمارستانی مربوط به مچ دست است. این امر کاملاً طبیعی است، با توجه به اینکه برای جلوگیری از سقوط به طور غریزی دست‌ها را استفاده می‌کنیم. در ادامه راهنمایی‌هایی را برای انتخاب درست مچ‌بند در اسکیت‌سواری ارائه می‌دهیم.

    با توجه به تمرین و کاری که در اسکیت‌سواری به دنبال انجام آن هستیم گزینه‌های مختلفی برای انتخاب خواهیم داشت

    بخش چرمی که قسمت حمایتی را نگه می‌دارد.

    بخش محافظتی متحرک.

    محصولات با کیفیت بسیار متفاوت و متنوع در بازار وجود دارد. خوشبختانه معیارها و ویژگی‌های خاصی  برای وارد کنندگان و تولید کنندگان اروپایی در نظر گرفته می‌شود. شما میتوانید همه محصولات را به طور واقعی بر روی یک صفحه نمایش مشاهده کنید. با این حال به برچسب ” CE اروپا” بر روی محصولات توجه کنید.

    لوازم ایمنی

    محافظان مچ دست با صفحه قابل جابه جایی: باید در اکثر موارد از آن اجتناب شود.

    بدون هیچگونه اعتراضی نسبت به این نوع پدهای محافظتی، واقعیت اصرار برای عدم استفاده، این است که در دراز مدت قابل اعتماد نیستند.

    به طوری که در طول یک سقوط، بخش حمایت کننده از مچ دست ممکن است به راحتی در برود. فقط پیامدهای و عواقب آنرا تصور کنید.

    محافظان کف دست: احتیاط کنید!

    نقطه‌ای که مچ‌بندها پوشش می‌دهند، دست و مچ دست می‌باشد. با این حال، کف‌دست‌بندهایی که با همین عنوان پیشنهاد می‌شود، تنها از کف دست محافظت می‌کند. کوتاهی اندازه آنها هیچ پشتیبانی مشترکی برای دست و ساعد انجام نمی دهد و از شکستگی مچ دست هم جلوگیری نمی‌کند.

    دوباره تکرار می‌کنیم: اگر این تجهیزات ((کف دست بندهایی که به جای مچ بند ارائه می‌شود)) را به کار نمی‌برید، به راه خود ادامه دهید!!

    محافظان یک تکه: یک جایگزین ایمن‌تر

    بنابراین تولیدات یک تکه مانند آنچه که در تصویر زیر می‌بینید برای حفاظت در برابر آسیب‌های ناخوشایند مناسب‌تر است.

    لوازم ایمنی

    مدل‌ دستکشی برای جلوگیری از جا به جایی ساده‌تر و راحت‌ترند.

    اغلب هر دو سیستم چفت و بست و اتصال مکمل یکدیگرند.

    قسمت فوقانی برای جلوگیری از آسیب باید نسبتا انعطاف پذیر باشد.

    دو بخش سخت باید به اندازه کافی بر روی ساعد را بپوشاند تا بتواند موثر باشد.

    آنها نباید بیش از حد سفت و سخت باشد چراکه بیش از آنکه از مچ دست حمایت کنند، باعث آسیب بیشترشان می‌شود.

    مکانیسم اصلی ضایعات استخوان به علت باز شدن بیش از اندازه مچ دست است و در نتیجه این فشار اضافی شکستگی استخوان دیستال رادیوس (برای مثال شکستگی‌های بسیار شایع در اسکیت و اسنوبورد) می‌باشد.

    نقطه ضعف محافظ‌های کوتاه و سفت و محکم آن است که: فشار و نیروی وارده به دیستال رادیوس (شعاع کمتر قسمت انتهایی استخوان ساعد) تنها به قسمت فوقانی محافظ وارد می‌شود.

    لوازم ایمنی
    لوازم ایمنی
    لوازم ایمنی

    آیا آنها را بیش از حد سفت کنیم؟

    برای جلوگیری از شکستگی ساعد، مراقب باشید قسمت پشت محافظ خود را بیش از حد سفت نکنید. اگر قسمت ساعد دست کمی آزادی نداشته نباشد، ممکن است استخوان از قسمت بالایی محافظ بشکند.

    انتخاب اندازه و محافظ‌های معکوس (چپ و راست)

    نگهبانان مچ دست درست همانند دستکش‌ها هستند. بسیاری از تولیدکنندگان در کف محافظ و یا با برچسبی،  “L ” برای ” چپ” و ” R” برای ” راست ” را مشخص می‌نمایند. هنگامی که شما محافظ‌های دست را رو به سمت کف زمین قرار دهید همیشه قسمت گرد و مدور باید در پایین قرار بگیرد.

    اندازه محافظ‌ها مانند دستکش‌ها و یا برخی از لباس‌های با S،M،L مشخص می‌شود.

    اندازه لوازم ایمنی خود را بدانید چرا که عاملی برای تکان خوردن و لغزش لوازم ایمنی به وجود خواهد آمد.

    اگر بیش از حد کوچک باشد، برای قرار دادن آن به مشکل خواهید خورد و اگر بیش از حد بزرگ باشد در دستانتان بازی می‌کند و بیش از حد نوک انگشتانتان را هم می‌پوشاند.

    بسیاری از مربیان به صورت تجربی سایز لوازم ایمنی را انتخاب میکنند

    لوازم ایمنی
    جدول سایز بندی استاندارد لوازم ایمنی

    اصولی ترین و استاندارد انتخاب لوازم ایمنی استفاده از جدول بالا است

    چه قیمت ؟

    شما می‌توانید همه چیز پیدا کنید، به ویژه در مجموعه‌های کامل شامل (آرنج بند، زانوبند و مچ بند)، اما شما باید در مورد کیفیت آنها مراقب باشید.

    انتظار می‌رود پرداخت €15(یورو) برای تهیه یک جفت مچ‌بند در شروع کار مناسب باشد. محصولات با کیفیت به‌طور متوسط از €20(یورو) در دسترس هستند و برخی از تولیدات پیشرفته تر بین 25 تا 40 یورو هم موجود می‌باشد. همه چیز به نظم و انضباط بستگی دارد.

    لوازم ایمنی
    محافظ‌های مچ دست در رشته اسکیت اگرسیو

    آنها برای جلوگیری از تراشه‌های چوب تخته‌های رمپ (U) بسیار مناسب‌اند و نوارهای محافظتی آنها برای در امان ماندن سوختی ناشی از کشیده شدن بر روی سطوح  مناسب است.

    اگر شما مبتدی هستید و زمان زیادی برای صرف کردن ندارید، محصولی را با قسمت سفت و محکم متناسب با اسکیت در خیابان انتخاب کنید.

    در اسکیت اگرسیو، سقوط به طور مکرر و گاهی همراه با خشونت و سختی بیشتر روبرو خواهد بود. آیا سلامت خود را با نپوشیدن پد‌های محافظتی همچون دوستان خود به خطر می‌اندازید!

    محافظ‌های مچ دست در رشته اسکیت سرعت

    لوازم ایمنی

    اسکیت‌بازان سرعت می‌توانند از محافظ‌های کلاسیک مچ دست که متناسب با اندام اسکیت‌بازان سرعت است استفاده کنند. دستکش‌های موتور‌سواری بسیار خوب است و چون تقویت شده‌اند می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. اگر آنها از شکستگی‌های مچ دست جلوگیری نکند، ولی سوختگی و خراش‌ها را محدود می‌کند.

    محافظ‌های مچ دست در اسکیت هاکی

    لوازم ایمنی
    • اهمیت آن در راحتی گرفتن چوب هاکی خلاصه نمی‌شود و اجتناب از مچ بند‌های کلاسیک در این رشته مرسوم است. دستکش در اسکیت هاکی اجباری است.
    • محافظ‌های مچ دست در رشته اسکیت دانهیل
    • برخی از اسکیت‌ سواران این رشته برای جلوگیری از سوختگی انگشتان دست علاوه بر محافظ‌های کلاسیک از دستکش‌های باغبانی استفاده می‌کنند.
    • مشکل آنجاست که آنها به خوبی بر روی  آسفالت کشیده نمی‌شوند. برخی دیگر از اسکیت‌بازان با تکه‌هایی از پلاستیک یا فلز محافظ‌های خود را تقویت می‌کنند.

    نتیجه

    انتخاب محافظ مچ‌دست به اندازه انتخاب اسکیت اهمیت دارد و جدی است.

    برای تهیه لوازم ایمنی بین 200 تا 250 هزار تومان کنار بگذارید حتی اگر این باعث شد شما اسکیتی ارزانتر بخرید این کار را انجام دهید. قیمت لزوما مترادف با بهره‌وری نیست، بنابراین ما شما را به جستجو در تولیدات  با قیمت بالا سوق نمی‌دهیم.

    دست‌ ما کمتر از 27 استخوان دارد که باید از این عضو محافظت کنیم. دست‌ها ابزار اصلی ما هستند. در تمام طول روز از دست‌ها استفاده می‌کنیم و آنها به ما خدمت می‌کنند و برخی از مردم حتی برای صحبت کردن از آنها بهره می‌برند، پس غفلت نکنید!!

    اینیستاگرام ما را دونبال نمایید

    لوازم ایمنی استاندارد

    سایز استاندارد باسن بند

    سایز کفش اسکیت

    رشته های اسکیت